události
HomeRady a NávodyMáma a dcera se pustili do společného podnikání. Vytvořili unikátní značku Gier...

Máma a dcera se pustili do společného podnikání. Vytvořili unikátní značku Gier s nápaditými módními kousky

- Reklama -aktualita

Slow fashion už dávno není jen pojmem a stále více Slováků se obhlíží po módních kouscích, které jsou nejen kvalitní, ale zároveň i šetrné k přírodě. Toto spojení dokonale zhmotnilo duo, jaké se v podnikání už jen tak nevidí – a to máma Eva spolu s dcerou Deanou, které pod značkou Gier Upcycling vdechují různým textilem nový život.

Pokud se nemýlím, maminka je švadlena. Jak však přišel nápad vytvořit si vlastní značku oblečení v kombinaci máma a dcera?
Na úvod bychom se Vám rady představili, jsme máma Eva a dcera Deana, které se rozhodly vrhnout se do světa módy. Eva je profesionální (poznámka dcery: nesmírně talentovaná) švadlena, která však, s ohledem na podmínky v oboru časem ztratila chuť věnovat se této profesi. Avšak móda stále zůstala jejím největším koníčkem. Již před mnoha lety vytvářela sladěné modely pro sebe a malou dcerku, za nimiž se lidé často otáčeli. Můžeme potvrdit, že vidět maminku s její věrnou kopií poloviční velikosti ve stejném hávu upoutá pozornost. Návrhy a nátlak na Evu, aby se vrátila ke své precizní práci u nás doma nebyly ničím neobvyklým, avšak velmi silně odolávala a odmítala.

Během pandemie jsme měli všichni více času než obvykle a značka jako taková podle Deany vznikla v momentě, kdy v obchodě dostala kompliment na halenku sladěnou s rouškou, které šila maminka. V ten den, po dlouhé diskusi, poprvé za dlouhá léta, Evka přistoupila na myšlenku vytvoření vlastní značky.

Jedna věc je nápad, druhá zrealizování, které bývá o něco těžší. Jak vypadalo vytváření tohoto brandu? Od prvních kousků, budování značky až po marketing …
Eva vždy tvrdí, že Deana je odmala velmi tvrdohlavá a pokud si něco usmyslí, nedává ostatním příliš na výběr. Tuto vlastnost lze přetransformovat i do pozitivního slova smyslu, od momentu, jak Evka přistoupila k vytvoření značky, začalo se doma poctivě pracovat. Nejprve jsme prodiskutovali všechny nápady a návrhy, po dohodě a odsouhlasení jsme vytvořili předběžný plán. Úkoly máme jasně rozdělené, Evička se věnuje tvorbě modelů a Deana má na starosti marketing, prodej a komunikaci. Jelikož se Deana věnuje i fotografii a grafice, vizuální stránku značky a komunikaci také spravujeme samy.

Ve svých kolekcích se věnujete upcyclingu. Proč?
Doma jsme byli vždy ekologicky naladěni. Co se týče oblečení, Eva od mládí obľubovala second-handy iz důvodu, že se tam častokrát našli opravdu unikátní kousky. Oblečení se však u nás nikdy nevyhazovali, vždy se spíše posouvalo rodině a známým. Po tom, jak byl uveden dokument The True Cost jsme však zcela změnily pohled na módní průmysl a bylo jasné, že upcycling je cesta, kterou je správné vydat se.

Když jsme u těch Secondhand – mnoho lidí stále tuto možnost škatulkuje, podobně to bude i s upcyclingom, kde se zpracovávají starší kousky. Věděli byste tuto stigma vyvrátit? Jak funguje takový materiál například ve vaší značce?
Je pravda, že ne každý je zastáncem nošení věcí „z druhé ruky“. Zde však nejde o to, že tyto věci musí být opotřebované. Sami si položte otázku, zda máte ve skříni alespoň jeden kus oblečení, který jste na sobě oblečený nikdy neměli. Pokud odpovídáte ne, máte náš obrovský obdiv! V second-handech se primárně zaměřujeme na metráž, tedy látky na šití, které si někdo koupil a nakonec nevyužil. Občas se tam však najdou opravdové skvosty, například bavlněné ložní prádlo, která byla očividně někomu doma na obtíž. Byla ve 100% stavu (na toto má Evka velmi dobré oko), a tak jsme se ji rozhodli použít na celou jednu kolekci. Potěšilo nás, že tato kolekce byla jednou z nejrychleji vyprodaných!

Materiál však získáváme i od kolegů z oboru, využíváme zbytkovou metráž ale mnoho lidí nás už i oslovuje, pokud mají doma nevyužité látky, vždy se rady dohodneme. Avšak najít tu správnou kombinaci není až tak snadné. Pokud bychom šili z nových látek, rovnou si pořídíme co se nám hodí. V našem případě musí častokrát kombinace dozrát, model začneme tvořit pokud jsme s propojením látek 100% stotožnené.

Čím se při tvorbě vlastně inspirujete? Přetváření starších kousků si totiž žádá určitě obrovskou dávku kreativity.
Jedním z důvodů, proč jsme se maminku doma vždy snažili motivovat, aby se šití opět začala věnovat, byla její kreativita. Všechny naše modely vymýšlí ona sama, ráda čte časopisy o módě, prohlíží různé weby či ohlíží výklady. Na kombinace vzorů a barev má velmi dobrý cit i oko.

- Reklama -podnikatel
Redakce doporučuje ⇢
- Reklama -PR články
Další články autora
- Advertisement -podnikatel